Wednesday, June 15, 2011

asakusa

hey and assalammualaikum fer muslim.

korang sehat?kalau tak sehat,sehat sehat kan lah diri anda yer ;)
aku?aku sehat cuma emosi dengan mental aku tak kuat(ceeeeeeh ayat aku bukan main lagi haha) .

tengah hari tadi aku pergi asakusa(nama tempat kat jepun) banyak gila kitorang naik tren by tren then naik subway plak.bak kata kakak angkat aku ini dah betul saver ni.haha.kami bukan saver taw kak.kat sini serious meter teksi dia lagi mahal dari meter teksi malaysia.teksi jepun naik saja meter teksi dah 710\=rm28.30 malaysia.mahal tak?kalau malaysia start meter saja baru rm3 kan.beza gila.kalau bas seorang 210\=rm6.50.bas malaysia baru around rm1 atau rm2 kan.so conclusion is life at japan super more expensive than malaysia and if you're wish to come here,you must prepare you're money around rm 10 thousand something.ticket from malaysia to japan for 1week around rm900,for 2 week around rm1 thousand.

that's why when tourist japan come to malaysia they be okb(orang kaya baru) cause our money more smaller than their money.when we go japan it's hard you know.tambah tambah lagi korang yang jenis tekak bukan tekak selera jepun.rugilah korang datang jepun tak dapat rasa masakan pure diorang.aku,mama kata memang dah tekak jepun sampai mama kata myra you stay japan.okay ka.sampai jalan dalam jepun ni semua kau ingat.aku hanya mampu jawab tak nak lah papa takde :(

back to title post asakusa.
serious at there super much key chain/phone strap yang comel comel belaka.aku beli tuk aku key chain 1 jea sebab aku tak suka pakai key chain sangat,maklumlah orang lasak kan :D nak beli tuk oleh oleh malaysia pun,aku dah habis beli dah.siap aku buat list kot aku nak beli oleh oleh tuk siapa.haha.

ni aku nak cerita semalam kan kita dapat rasa earthquake kat sini selama 5 minit.for the first time i feel it weyh.serious aku terkejut.doakan aku baik baik taw kat sini korang.amin :)

p/s:aku ada buat panggilan ke malaysia harini.mula mula aku call si dia then sampai habis kad telefon tu.then i call  my pet sis(kak aniz) tu pun sampai habis kad telefon jugak.maklumlah saya di jepun call orang malaysia pakai public phone saja phone saya tak boleh on,kalau on pun phone  no coverage.

2 comments:

-chotte- said...

kol si dia n akk hanis je??
:(

jk.
LOL.
:DDD
elok2 kat sana laa madu..
okies??

myra ameer said...

madu:yela.kad aku dah habis kot.kena beli baru.okay madu.doakan aku selamat ;)