Tuesday, February 1, 2011

senyum :)

senyum.
senyum..
kalau saya senyum awak mesti senyum sekali.
kalau kita senyum semua orang berjangkit.
bila semua orang senyum dunia tiada penyakit.
 petikan dari lagu yang aku ada dengar. :)


senyum bagi aku 1 ibadah dan sedekah yang paling murah sekali.
sebab tak perlu cakap pape dan tak perlu mengeluarkan duit pon.
tapi jangan senyum tak tentu pasal plak kan.
nanti orang tu ingat korang orang gilo apo budak ni.haha

aku ni suka senyum tak?
suka kot.
tapi pada sesiapa yang tak berape mengenali aku.
mesti dia cakap aku sombong.
sebab apa?
sebab aku ni kalau jalan jalan.
nampak orang yang aku kenal ke,tak kenal ke
kalau orang tu senyum
baru aku senyum.
kalau orang tu tak senyum jangan harap la eden ni nak senyum.

aku jadi macam tu sebab masa aku darjah 6 ke form1.
entah lah tak ingat.haha
time tu aku baru first time la hangout hangout ni.
pastu nampak la kawan aku satu sekolah.
bukan main la eden ni excited.
eden pon tegor la dia.
tapi tiba tiba.
...
dia sombong.
dia kate tak kenal eden ni.
haih eden ni pon malu la.
eden siap pergi tegur dia.
tibe tibe die cakap camtu.

pastu esok nye jumpa kat sekolah.
dia datang jumpe eden cakap sorry pasal benda tu.
eden pon buat bodoh jela.

start dari situ eden pon da bertekad.
kalau orang senyum baru eden senyum
tak kiro la orang tu eden kenal ke tidok.
kalau senyum eden pon akan senyum
kalau masam eden pon masam
kalau jeling eden pon jeling la.

eh,mintak maaf la ye wahai para pembace blog eden ni.
sebab eden terkeluor bahase nogori sembilan ni.haha
ni semuo pengaruh dari cerite drama aku budak minang tadi.haha

jadi kepado anok jati nogori sembilan.
kalau eden tersalah type ke apo ke.
ekau bagitaw sajo dekat fan page blog eden ni.

sebab eden nak belajar lagi loghat nogori ni.haha

No comments: